Někteří jásají, někteří se šklebí, bylo zveřejněno Google URL řešení pro AMP

V úterý Google oznámil, že bude nyní dovolovat tvůrcům a vydavatelům zobrazovat jejich vlastní URL adresy na AMP stránkách za použití „Schválených výměn“. Toto řešení se zabývá jednou z nejprominentnějších kritik AMP, avšak jeho implementace nepřichází bez kontroverze.
 
Tento Gif shrnuje způsob, jakým URL adresa AMP stránky nyní může být zobrazena, pokud webové stránky dostanou Schválenou http výměnu.
 
Někteří jsou nadšení ohledně nových možností.
 
Zatímco jiní se strachují o dopady na etiku.
 
Pierre Far, bývalý zaměstnanec Google, rozeslal vlákno tweetů, které zvýrazňuje jeho obavy ohledně Google, který bude standardizovat celý proces a jaké mohou být bezpečnostní implikace tohoto rozhodnutí.
 
Nemůžete vinit lidi za to, že jsou podezřívaví Google, když jeden z jejich vlastních autorizoval Schválené http výměny specifikace – dokonce, když jsou v prvních řadách. 
 
Občas bychom si měli připomenout, napříč rozhodnutím, které nesou takovou tíhu, že Google nevlastní internet.
Lily RAy – „Tohle jsou velké a úžasné zprávy. Ví někdo, jestli je tu nějaký požadavek na to, jestli AMP obsah musí být živě v subdoméně nebo jestli se může načíst jako regulérní stránka na vaší doméně?“
 
Dean Pierce – „Hádám, že to bude neoblíbený názor, ale napříč naprostou zkažeností AMP, SXG technologie, která jej bude brzy pohánět je absolutně ten směr, kterým by se měl internet ubírat. Tohle je začátek decentralizovaného internetu, o kterém jsme všichni snili někdy od devadesátých let.“
 
 
Zatímco jiní se bojí ohledně dopadů na etiku.
 
Abhinav Agarwal – „Proč to zní více a více jako asimilace, spíše než urychlení? Google činí maličký krůček k opravení AMP URL adres a problému s ním spojeným – ale právě nyní je tohle podporováno pouze na Google Chrome 
 
Pierre Far, bývalý Google zaměsnanec, nedávno rozeslal tohle vlákno tweetů, kde zvýrazňuje jeho obavy ohledně Google, který bude ovládat standardizační proces jak vlastně tohle může mít dopady a implikace na bezpečnost.“
 
Pierre Far – „Pro Google AMP tohle řeší jednu z největších stížností, a to, že Google AMP mezipaměť je hostována na google.com a že internetové prohlížeče zobrazují tuto URL Adresu, ne původní zdrojový server.
Užitečný nápad v principech, ale právě nyní má spoustu problémů. Rozbíjí to jakékoliv předpoklady o tom, jak vlastně internet funguje. Rozbíjí to obrázek o tom, jak vlastně UI prohlížečů a signály bezpečnosti právě nyní fungují, ty samé, které jsme tlačily do uživatelů, aby se na ně podívali proto, ab začali důvěřovat ve webovou stránku. „
 
 
Nemůžete proto vinit lidi za to, že se obávají a jsou podezřívaví, když jeden z jejich vlastních autorizoval Schválené http výměny a její specifikace – dokonce i když jsou zcela nadšení.
 
Niu tech – „my jenom neimplementujeme. Schválené http výměny a jejich specifikace byla auzorizována jyasskin a Googlem (Twitterové účty).
 
Jeffrey Yasskin – „Myslím si, že je fér, že se o to snažíme. Otázka je o našich motivech, můžu říci, že za nás to je určitě zlepšení internetu, spíše než „všechno půjde přes vás“, ale řekl bych to tak i tak. Pokud vidíte změny v designu, které by nerozbily „všechno přes vás“ šance, aniž by naprosto opominuly případy užití, dejte mi vědět.
 
Někdy bychom si měli připomenout, že napříč rozhodnutími, které nesou značnou váhu, Google nevlastní internet.“
 
Aajush – „jenom další pokus Google kontrolovat to, co uživatelé vidí a nutit tak vydavatele být součástí jejich AMP projektu. Dokonce i Mozzila zvažuje Schválené http výměny jako škodlivé pro internet 
 

Proč by nás to mělo zajímat

 
Názvy domén jsou důležité pro značkování a vydávání obsahu pod našimi vlastními vlajkami, aniž bychom museli obětovat rychlost nebo optimalizaci pro mobilní zařízení, což může výrazně zlepšit uživatelskou zkušenost. Kompromisem je to, že musíme zvážit, ještě než se dostaneme k Schváleným http výměnám, jestli jsme v pohodě s tím, že dovolíme třetí straně nabízet náš obsah, aniž by byli uživatelé schopni odlišit ten rozdíl.
 
Pokud my, jako digitální marketéři, chceme ovlivnit konvence našeho budoucího pracovního prostředí, musíme se rozhodnout, jestli jsou zisky dostatečné k tomu, abychom narušili dlouho trvající předpoklady o tom, jak webové stránky nabízejí obsah. Pokud jsme připraveni, budeme také muset odevzdat schopnost posoudit úmysl uživatele Google a spolknout fakt, že to přeskočilo celý proces standardizace k implementaci procesu, který vytvořil jeden z vlastních.

About the author